Bejelentkezés

Milyen tejre vágynak valójában a fogyasztók?

Megosztás:
Facebook
LinkedIn

A tejfogyasztók között is egyre inkább fontossá válik, hogy az általuk megvásárolt és elfogyasztott termék nemcsak egészséges, de környezetbarát is legyen.

A fogyasztók a tejtermék vásárlásakor nemcsak azt figyelik, hogy az általuk választott termék egészséges-e, hanem emellett azokat részesítik előnyben, amelyek fenntartható gazdálkodásból származnak és emiatt gondolják, – sokszor tévesen – hogy a növényi alapanyagokból készült, tejet helyettesítő italok környezetvédelmi szempontok alapján megbízhatóbbak, mint a tehéntejből készültek.

A fenntarthatóság fogyasztói meghatározásai gyakran eltérnek az iparági definícióktól.

A fogyasztói preferenciák és a tejipar fenntarthatóságáról alkotott vélemények megértése segíthet a tejtermékek fejlesztőinek a termékeik sikeres marketingjében.

Egy nemrég megjelent tanulmányban, az Észak-Karolinai Állami Egyetem kutatói elemezték azokat a tényezőket, amelyek befolyásolják a fogyasztók fenntarthatóságról alkotott elképzelését, az ehhez kapcsolódó trendeket és a fenntarthatóság iránti elvárásaikat, valamint azt, hogy a fenntarthatóságról alkotott képük hogyan viszonyul a mostanság egyre népszerűbb növényi alapú alternatívákhoz – számol be a The Cattle Site.

Különböző tényezők befolyásolják a fogyasztók fenntarthatóságról alkotott véleményét, ideértve a csomagolást, a termék címkézését, az állatjólétet érintő kérdéseket, a termék előállításához szükséges ökológiai állapotot, valamint a takarmányozási rendszereket.

A tanulmány készítői arra összpontosítottak, hogy áttekintsék, hol adódnak különbségek a fenntarthatóság és a fogyasztói felfogás jelenlegi definíciói között, és hogyan lehet a stratégiai marketinget a fogyasztók oktatására felhasználni.

Maguknak a fogyasztóknak is különböző definíciójuk és elképzelésük van a tejtermékek és az azt előállító üzemek fenntarthatóságáról. A különböző fenntarthatósági definíciók megértése rendkívül fontos, hiszen ezek alakítják a közvéleményt és ha nem veszik figyelembe az egyes meghatározások pontos következményeit, az komoly negatív változásokat eredményezhet a tejiparban, a környezetben és az emberi életminőségben is.

A fenntarthatóság három pillére környezeti, gazdasági és társadalmi szinteken jelenik meg. A környezeti tényezők közé tartozik a víz- és a földhasználat, az üvegházhatású gázok kibocsátása és a nem megújuló energiaforrások használata; a gazdasági tényezők közé soroljuk a termékek árát és a termelők azon képességét, hogy nyereségesek maradjanak; a társadalmi tényezők közé pedig többek között a munkavállalókkal kapcsolatos előírások és az állatjólét is beletartozik.

A tanulmány szerint a fogyasztók egy „fenntartható gazdaságból származó”-ként feltüntetett terméket sokszor egészségesebbnek ítélnek meg, mint egy „természetes összetevőket tartalmazó” felirattal ellátottat.

Az is kiderült, hogy a fogyasztók a „bio” kifejezéssel ellátott termékeket jobban összekapcsolták azzal, hogy a termék egészségesebb és fenntarthatóbb, mint amire ez a felirat nem került fel. A leghatékonyabb címkék egy bio tej fenntarthatósági megítélésének növelésére tehát az, ha az ökológiai státusz mellett a fenntarthatóságra utaló egyéb szempontokat is tartalmazzák.

A tanulmány azonban azt sugallja, hogy a nem hagyományos tejtermékek népszerűsítése fenntartható alternatívaként végső soron árthat a tejiparnak, mivel azt tudatosítják a fogyasztókban, hogy fenntarthatóbb formában készülnek, hiszen nem állati eredetűek. Ez nagyban befolyásolja a fogyasztók véleményét és a hagyományos tejtermékekért való fizetési hajlandóságot. A tanulmány készítői szerint nagyon fontos lenne a fogyasztók tejiparral kapcsolatos oktatására fókuszálni és marketing stratégiai megoldásokat használni erre a célra, hogy pozitívan befolyásolják a fogyasztók tejtermékekkel kapcsolatos megítélését általában, és különösen a növényi alapú alternatívák marketingjével összehasonlítva.

Már itthon is dolgoznak, az elsősorban tejfehérje-érzékeny fogyasztók számára is fogyasztható, allergénmentes, az immunrendszert is támogató tejtermékek fejlesztésén és előállításán, amely komoly kihívója lehet a növényi italoknak is.

Minden tejtermeléssel foglalkozó gazdaságnak érdemes tehát elkezdeni a fenntartható termelés megvalósítását, amelyben megbízható partnerként, lépésről-lépésre segítjük már hét éve ügyfeleinket. Keressen minket bizalommal!

Címkék: ,

Még több érdekesség

KONICA MINOLTA IOT LIVE SHOW 2024

Megjelent Prega előadásunk bevezető videója

Szarvasmarhatelep szenzorálása a gyakorlatban, tejhozam növelési és üzembiztonsági céllal

18 000 csirke pusztult el egy telephelyen

Árbekérő

Adja meg email címét, hogy elküldhessük árainkat Önnek.